Een begrenzer laten installeren op een scooter met de Euro 4 norm

De Euro 4 norm is de nieuwe standaard voor scooters. Deze normen bestaan ook voor auto's. Het is de bedoeling dat auto's, motoren, brommers en snorfietsen zuiniger gaan rijden. Voor scooterrijders die hun scooter wilden opvoeren was de nieuwe norm een obstakel. Hetzelfde geldt voor het installeren van een begrenzer. Bij City Tweewielers zijn dat problemen van de verleden tijd.

 

Wat de nieuwe Euro 4 norm inhoudt voor scooterrijders

Als je een scooter hebt dan heb je vast weleens gehoord van de Euro 4 norm. De Euro norm is een initiatief van de Europese Unie. In het kort is het doel om de uitstoot van schadelijke gassen door gemotoriseerde voertuigen te beperken. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de klimaatveranderingen. Met de Euro norm wordt geprobeerd om een stap in de goede richting te zetten. Dat is natuurlijk een goed streven. Maar het is wel vervelend voor scooterrijders dat het nu moeilijker is geworden om je scooter efficiënt op te voeren.

 

De Euro 4 norm en het beschermen van het milieu

Met de Euro 4 norm moeten scooters zuiniger gaan rijden. Zoals het nummer al doet vermoeden is dit niet de eerste Euro norm voor scooters. De Euro 4 norm is op 1 januari 2018 ingegaan en moet dus zorgen voor nog minder schadelijke scooters. Het zal moeten zorgen voor een vermindering van de uitstoot van koolmonoxide, stikstof, koolwaterstof en fijnstof.

 

Een Euro 4 scooter laten opvoeren

Er waren enige tijd wat problemen met het opvoeren van deze scooter. Gelukkig zijn deze inmiddels opgelost. Je kunt een Euro 4 scooter gewoon laten opvoeren. Natuurlijk kun je dat ook zelf proberen, als je handig genoeg bent met scooters. Het maakt daarbij niet uit wat voor scooter je hebt. Zowel scooters met een injectiemotor als met een elektrische carburateur.

 

Oppassen met politiecontroles

Als je een scooter te ver opvoert dan loop je de kans dat je gepakt wordt door de politie. De beruchte rollerbank heeft al veel opgevoerde scooters betrapt. Om geen boete te krijgen zijn er natuurlijk wel maximum snelheden waar je onder kunt blijven. De totale afwijking die je snorfiets, brommer of scooter mag hebben is 9 kilometer per uur. De rollerbank kan namelijk maximaal 5 kilometer per uur afwijken en je snorfiets bromfiets mag een maximale afwijking van 4 kilometer per uur hebben. Dat betekent dat je bromfiets 45 + 9 = 54 kilometer per uur mag rijden en je snorfiets 25 + 9 = 34 kilometer per uur. Natuurlijk kun je ook een begrenzer laten installeren.

 

De voordelen van een begrenzer

Een begrenzer is erg handig als je geen boete wilt krijgen van de politie. Het is meestal een soort schakelaar. Daarmee kun je de scooter ook de legale en originele snelheid laten rijden. Hierdoor kun je zonder problemen door verkeerscontroles komen en kom je niet in de problemen als je scooter op de rollerbank komt. Meestal moet je tijdens het starten een specifieke handeling uitvoeren om de begrenzing eraf te halen. Als je dat niet doet zal de scooter gewoon de maximaal toegestane snelheid halen en niet meer. Hierdoor zal de politie je niet snel kunnen betrappen als zij je scooter starten en op de rollerbank zetten. Zonder begrenzer rijdt je scooter de opgevoerde snelheid.

 

Een euro 4 begrenzer bij City Tweewielers

Voor een euro 4 begrenzer kun je terecht bij City Tweewielers. Lang niet elke scooterspecialist is in staat om een begrenzer op scooter te zetten die aan de Euro 4 norm voldoet. De experts van City Tweewielers weten gelukkig wel hoe dat moet.

 

Een euro 4 begrenzer voor populaire Vespa scooters

Als je in het bezit bent van een opgevoerde Vespa Sprint of Vespa Primavera dan heb je geluk. Het is niet eenvoudig om een begrenzer te installeren op een scooter die voldoet aan de Euro 4 norm. City Tweewielers is gelukkig een specialist die precies weet hoe je een betrouwbare begrenzer op de Vespa Sprint en de Vespa Primavera moet installeren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

magnifiercrossmenuchevron-down